Suzanne Aslander

Suzanne Aslander

Perfectionisme loslaten

Wij vrouwen maken onszelf het leven vaak veel moeilijker dan het is. Uit onderzoek blijkt dat 58% van ons vrouwen (erg) perfectionistisch is … herkenbaar?

Is jouw bijdrage op je werk naar jouw smaak zelden goed genoeg? Perfectionisme heeft vaak een stevige vinger in de pap bij disbalans tussen werk en privé. Het is een flinke energievreter.

Kun je jouw bijdrage op je werk misschien iets ‘losser’ benaderen? En accepteren dat ‘goed genoeg’ soms ook volstaat? Voor mij persoonlijk helpt het om dit tegen mezelf te zeggen: “Vallen er gewonden (of erger!) als ik het goed doe in plaats van perfect? Of als ik ergens niet bij kan zijn?”

Laat dat schuldgevoel toch gewoon varen als je eens ergens niet bij kunt zijn, iets vergeet, een foutje maakt of ‘nee’ zegt op een verzoek!

Deel je hieronder op welk vlak jij je perfectionisme vandaag wat meer los wilt laten?

 

 

Verlang jij naar meer rust in je hoofd en meer balans?

Zit jouw hoofd vol met allerlei drukke gedachten en pieker je veel?

Effectieve tips en inzichtelijke oefeningen vind je in mijn gratis E-book

‘Tem je brein: maak korte metten met stress, gepieker en onrust

in je hoofd'.

 

Vraag nú gratis aan!

Blog delen?

Share on linkedin
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Wil jij 'less stress & more happiness'?

Schrijf je hieronder in voor inspiratie, motivatie en een liefdevolle stok achter de deur ;-)

Schrijf je hieronder in voor mijn inspiratie, motivatie en een liefdevolle stok achter de deur ;-)

Gratis primeur!

E-book
'Tem je brein'

Maak korte metten met stress, gepieker en onrust in je hoofd.

Dit is een hoofdstuk uit mijn net verschenen boek 'Zorg met zin: handboek voor de bevlogen & vitale zorgprofessional'.